פטנט הינו מסמך משפטי אשר מגן על בעלהזכויותלהמצאה כלשהי מפני שימוש בה שלא ברשותו. זהו למעשה "תמריץ" שנועד לעודד פרסום ושיתוף חדשנות שכן מי שמחזיק בפטנט יכול להיות מתוגמל בצורה פנטסטית ע"י חברות שמוצאות בו שימוש.

אלא שהדרך מרגע גיבוש הרעיון ועד לקבלת הפטנט בפועל ארוכה ומייגעת, ועל מנת לקדם זאת על הצד הטוב ביותר חשוב לפנות ולהעזר במקצוענים בתחום ובמילים אחרות משרד עורכי פטנטים. מה תפקידו של משרד זה וכיצד תדעו לבחור אותו בצורה נכונה? להלן התשובות.

מה תפקידו של עורך הפטנטים?

על מנת לצלוח בהצלחה את הליך אישור בקשת פטנט לפטנט מאושר,יש צורך בתהליך משפטי מורכב וארוךהכולל בירוקרטיה רבה. הממציא יכול אומנם לעשות עבודה מעולה ולעלות על חידוש מופלא, אך ללא ניסוח נכון ומקצועי של ההמצאה תוך שמירה על הכללים שנקבעו ופירוט הטענות בצורה משפטית נכונה ומדויקת, האישור של בקשת הפטנט יהיה מוטל בספק.

לעיתים, די בניסוח לא נכון של תביעות הפטנט כך שייוצרו בו "חורים" משפטיים שאותם יכולים לנצל אחרים לטובתם כדי להעתיק את ההמצאה ללא הפרה של הפטנט. לכן, תחום האחריות הראשון והחשוב ביותר של עורך הפטנטים הוא ניסוח ההמצאה ומערכת התביעות על הצד הטוב ביותר. לשם כך על העורך להיות בעל הידע המדעי-טכנולוגי בתחום המתאים, דבר שיחד עם ניסיונו בתחום העריכה יאפשר לו להפיק אתהמסמך הטוב ביותר להגשת הפטנט.

יש לציין כי תחומי האחריות של עורך הפטנטים אינם קשורים אך ורק לכתיבת הפטנט, אלא גם להגשתו הנכונה ברשויות הפטנטים שנבחרו, בארץ ובחו"ל, טיפול בהשגות שיתקבלו בדוחות הבחינה וחידושי פטנטים.

טיפים לבחירת משרד פטנטים

כמו שבוודאי הבנתם, לא ניתן להגיש בקשת פטנט בצורה נכונה ללא התקשרות עם עורך פטנטים מקצועי ומיומן. בהתאם לזאת עליכם להקפיד כי משרד הפטנטים שתתקשרו עימו יעמוד בקריטריונים הבאים:

1. ניסיון רב שנים בתהליכי עריכת והגשת פטנטים מול הגורמים הרלוונטיים בכל רחבי הגלובוס.

  1. התמחות בתחום ההמצאה שלכם (ביוטכנולוגיה, תהליכי ייצור, אנרגיה ירוקה, חשמל, כימיה, מכניקה וכו'). ההתמחות חשובה על מנת שהעורך יבין את מהות ההמצאה וידע את שפת התחום מראש.
  2. שליטה בשפה האנגלית– חשוב שעורך הפטנטים ישלוט היטב באנגלית, כי בקשת הפטנט וכל ההתנהלות בחו"ל מנוהלות בשפה האנגלית.

4.קיומו של צוות אדמינסטרטיבי מקצועי– שכולל פרליגלים שמטפלים בתהליכי ההגשה עצמה מהבחינה המנהלתית בארץ ובעולם.

  1. שירות כולל –מרגע רצונכם להצהיר על המצאתכם לעולם ועד הרישום שלה כפטנט ישנם שלבים רבים שיש לעבור, לוחות זמנים מדוייקים, בחירות שצריך להציג לכם ולהמליץ על דרך מתאימה ועבודה קדחתנית ופדנטית שחשוב לבצע. בהתאם לזאת עליכם להתקשר עם משרד עורכי פטנטים שמבטיח ליווי צמוד לאורך כל השלבים וטיפול בכל היבט שיעלה.על חבילת השירותים לכלול מלבד שירותי העריכה עצמם גם שירותי חיפוש פטנטים (בדיקה האם מדובר בהמצאה או לא), שירותי שרטוט (להגשת התשריטים יחדעם מסמכי הפטנט), ייעוץ מקצועי לגביההחלטה לאילו רשויות פטנטים להגיש את ההמצאה, ליווי בהגשת הפטנט ותשלומי האגרות וכו'.

התקשרות עם משרד פטנטים שעומד בכל הקריטריונים שלעיל תספק לכם שקט נפשי ותבטיח כי תקבלו פטנט על המצאתכם באופן המהיר והנכון ביותר.

בקישור הבא ניתן לעיין במספר טיפים ושאלות ותשובות בתחום הפטנטים – קריאה מהנה!