אחד הדברים הראשונים שלקוחות שלכם יעשו לאחר שיגיעו אליכם לאתר או לדף העסקי בפייסבוק או לכל נכס אינטרנטי אחר (גם אם בהמלצה של מישהו), זה חיפוש בגוגל על-פי שמכם הפרטי או לפי שם העסק או המותג שלכם וככל שיראו בתוצאות בגוגל יותר תגובות חיוביות ונלהבות מהשירות שלכם או המוצר, כך גדלים הסיכויים שאנשים אלו ירכשו גם אצלכם וייתכן ויהפכו ללקוחות שלכם לשנים רבות.

אבל מה קורה ברגע שבן אדם שמחפש אתכם בגוגל מקבל תוצאות שליליות ולא הכי נלהבות ביחס אליכם בצורה אישית או ביחס לחברה או המותג שלכם?

כן, סבירות גבובה שלא ירכוש אצלכם ויעבור למתחרה שלכם שלא בהכרח נמצא מספיק גבוה בגוגל, אבל אין עליו תוצאות שליליות בגוגל.

אז מה ניתן לעשות במקרה ויש בגוגל תוצאות שליליות שפוגעות בכם ולא מפאשרות לעשות עסקים כרגיל?

ובכן, במטרה להשפיע על תוצאות שליליות בגוגל ככל שיהיו, קיים שירות לדחיקת תוצאות שליליות בגוגל וניהול מוניטין ברשת, כאשר יש להבין שלעיתים קרובות מאוד, לא ניתן להסיר לחלוטין את התוצאות השליליות, אלא לגרום למצב שיופיעו יותר נמוך בתוצאות בגוגל ומתוך ידיעה שלדף שני ושלישי מגיעים מעט מאוד אנשים, מצב העסקים שלכם עשוי להשתפר בהתאם.

לעיתים אנשים לא מודעים למצב שבו קיימות תוצאות שליליות בגוגל ביחס לעסק שלו ובכך מושפעים בגגל המצב ולכן הייתי ממליץ לעשות בדיקה קצרה בגוגל תוך כדי שאתם מחפשים את שמכם הפרטי או את שם העסק שלכם וכך תוכלו לגלות האם יש משהו בגוגל שלא בהכרח משרת את הצרכים העסקיים שלכם.

נניח ואחרי החיפוש נמצאו תוצאות שליליות, מה אפשר לעשות ביחס אליהן?

ובכן, במידה ואחרי שבצעתם חיפוש ע"פ ההמלצה ואכן מצאתם תוצאות לא הכי חיוביות עליכם, יהיה צורך קודם כל להבין על כמה תוצאות שליליות מדובר והאם הן נמצאות על דף ראשון, שני או שלישי בגוגל (או אולי בדף רביעי ואילך).

כמו כן, יהיה צורך להבין באיזה אתרים התוצואת השליליות נמצאות ומה החוזק של אותם האתרים ויש גם נושאים נושאים נוספים שיהיה צורך לבדוק כמו לדוגמא – האם קיימת אפשרות לפנות לאותם האתרים ולבקש מהם להסיר את התוצאות שלא משרתות אתכם בחיפוש.

כבר עכשיו ארצה לציין שיהיה מאוד קשה להסיר תוצאות מאתרים אחרים בהתבסס על חוק חופש הביטוי שמאפשר לחוות דעה בכל נושא בעולם, גם אם חוות דעת מסויימת אינה משרתת את הצרכים העסקיים שלכם, כמו לדוגמא כתבות חדשותיות שבהן לעיתים מופיע מידע שלא בהכרח משרת את אותם האנשים או חברות שעליהם נכתבה הכבתה החדשותית, כאשר לעיתים יהיה אפשר למצוא תוצאות שליליות שנכתבו בכוונת תחילה על מישהו וזאת במטרה לפגוע, כאשר במקרה הזה הסיכוי להסרת תוצאות אלו גבוה יותר, אך לעולם לא ניתן לדעת מה תהיה התגובה של האתר שבו נמצאת התכבה או חוות דעת פוגענית ביחס לבקת ההסרה, אך בכל זאת שווה לבדוק את הנושא ולפנות למנהלי אותו האתר, בו נמצאת הכתבה הבעייתית.

ולסיכום – לא משנה מה תהיה תוצאת בדיקת תוצאות שליליות בגוגל, הייתי ממליץ בכל זאת לפנות לחברה או פרילנסר העוסקים בתחום דחיקת תוצאות שליליות בגוגל וניהול מוניטין לקבלת ייעוץ טלפוני ראשוני בנוגע לדרכים מומלצות שכדאי לפעול בנושא הנדון, כאשר לעיתים קרובות שיחה ראשונית ניתנת ללא תשלום.