שנות הלימוד באקדמיה הם ממש לא פיקניק, במיוחד לאלו שצריכים לממן את חייהם לאורך התקופה. אך אם כבר חייבים תלוש משכורת קבוע בשביל להצליח לגמור את החודש בין שיעור למבחן, לפחות שתהיה זו עבודה שבאמת תרצו להגיע אליה לכמה שעות שבועיות. להלן מספר טיפים שיעזרו לכם בתהליכי החיפוש.

ONLINE – באינטרנט, ברשתות החברתיות ובפורומים השונים

בניגוד למצב לפני 20 שנה, בו חיפוש עבודה באינטרנט היה רק שחקן המשנה לחיפוש הישן והטוב (עיתונות, בעיקר), כיום פני הדברים שונים לחלוטין, ורובם המוחלט של הסטודנטים המחפשים עבודה יעשו זאת קודם כל באמצעות האינטרנט, שם הם יתקלו במספר אפיקים אפשריים:

  • אתרי העבודות הכלליים: בישראל פועלים מספר אתרים גדולים למציאת עבודה, לצד רבים אחרים קטנים יותר. שם תוכלו לבחור תחום, מיקום גיאוגרפי, אחוזי משרה ואפילו שכר מבוקש, ולפנות במהירות הבזק למעסיקים רבים. במרבית האתרים אף ישנו אינדקס חיפוש חכם, מה שהופך כל חיפוש עבודה זמנית לסטודנטים לפשוט וקל!
  • רשתות חברתיות: עוד כלי שימושי במיוחד. בפייסבוק בעיקר, אבל לא רק, פועלות קבוצות רבות למחפשי עבודה, לרבות כאלו הפונות לקהל הסטודנטים. חלקן מציעות עבודה במגוון רחב של תחומים, בעוד אחרות ספציפיות הרבה יותר ("מלצרים בתל אביב", לדוגמה).
  • פורומים ואתרים ממוקדים: ניתן גם לחפש עבודה באמצעות פורומים שונים בתחומי עבודה זמנית רבים, כמו גם באתרים הפונים לנישה אחת, עם או בלי ידע וניסיון קודמים. כמובן שניתן גם להיכנס לאתרי חברות ועסקים (רוצים לעבוד בבית קפה? כנסו לאתר של ארומה…) ולחפש שם קטגוריית דרושים.

OFF LINE – חברות השמה והמגע הישיר

נכון, העולם סובב את האינטרנט ויש המון לוחות מודעות לחיפוש עבודה זמנית וקבוע בתחומים שונים, אבל יש גם חיים מחוץ לרשת. חברות ההשמה, למשל, הן עדיין כלי נפלא עבור חיפוש עבודה זמנית לסטודנטים. הן מכילות מאגרי מידע עמוסים בעסקים שמתחננים לידיים עובדות, ויכולות להתאים לכם את העבודה התפורה לצרכים, ליכולות ולרצונות שלכם.

ואפשר, כמובן, גם לכתת רגליים ולגשת לבתי עסק וחברות באופן עצמאי, ולשאול בפשטות את מנהלי המקום האם הם מחפשים סטודנטים לעבודה זמנית. תאמינו לנו, הרבה מהם יעריכו את התעוזה והאומץ שלכם (במקומות רבים תגלו שלטים המבהירים שבית העסק מחפש עובדים).

לא פשוטים הם חיי הסטודנטים. אבל כשיש כסף, הם נעשים מעט נעימים יותר… בהצלחה!

מוזמנים לבקר בלוח מודעות דרושים אונליין www.avodazmanit.co.il

תמצאו באתר הצעות עבודה בתחומים שונים לסוטודנטים, לחיילים, לאמהות והצעות עבודה נוספות.